Jag är egentligen glad

Ja.. jag är glad och har varit på bra humör nu ett tag och tänkte fortsätta vara det, men igår blev jag irriterad och t.o.m förbannad. Jag, skitpåsen och Linnea var på gymmet. Vi stack dit när de öppnade kl 11. När vi kom dit inser vi att det är rätt så mycket folk på gymmet och visst det kan vi leva med, men allt eftersom tiden går så blir det bara fullare och fullare. 1 timme in i träningen tittar jag upp och bort mot alla ”uppvärmningsmaskiner” och inser att ta mig fan varenda en är upptagen. Nu vet jag inte riktigt hur många det är men det är väl i alla fall 8 löpmaskiner, 3 roddmaskiner, 4-5 motionscyklar och 4 andra sorts löpmaskiner. Efter att ha uppmärksammat det här tittar jag ut genom fönstret och konstaterar att vädret bara blivit bättre sen vi begav oss ifrån flogsta vid kvart i elva. Det är klar himmel, strålande sol och temperaturen ligger runt 0 grader. Jag förstår de folket som sitter på motionscykeln eller i roddmaskinen MEN VARFÖR I HELVETE STÅ INOMHUS PÅ LÖPBAND HELA SITT TRÄNINGSPASS NÄR MAN KAN SPRINGA ELLER GÅ UTE? Jag fattar verkligen inte? Vad fan är grejen?

– ”Jag ska gå till gymmet”
– ”Vad ska du träna?”
– ”Jag ska springa 1 mil på löpbandet och sen gå 5 km”

Hade jag haft ett gym, hade jag fan stängt av de är maskinerna när det var fint väder ute! Men sen så är det väl också därför som jag sitter här och är irriterad och inte äger något gym!
Aja nu ska jag springa TILL gymmet och sen träna och då menar jag inte ställa mig på ett löpband hela passet.. nej jag ska lyfta saker som är på tok för tunga.

//Otze

2 svar to “Jag är egentligen glad”

  1. meh hallå! Vi som inte vill smutsa ner våra löparskor äger gymmet under vinterhalvåret! …plus att det är skönare att springa på band eftersom marken rör sig gratis… 😉

  2. Haallååå

    Var har 100-minutar filmen tagit vägen? Hur fan ska vi nu förkröka… 😦 Sjukt bra var den!

Kommentera

