Syskonkärlek.

Min bror har haft förfest hemma hos ossi kväll. Han frågade snällt och jag lät honom hållas. Men nu när klockan börjat närma sig läggdags för oss som ska upp och jobba i morgon och där med måste sova nu. Gick det inte lika bra längre. På frågan ”Sorry men skulle ni kunna vara lite tysta?” ser min bror på mig med en tokfull blick och säger med ett tonläge som låter mig veta att det är den självklaraste saken i världen. Sug kuk och håll käft Johan. Av detta påstående blir jag så paff att jag inte ens svarar, eller försöker fundera på om det går att suga kuk med stängd mun. Jag går i stället upp på över våningen för att stänga dörren till min systers sovrum och störa henne för att säga god natt mitt i hennes Se and the City marathon. Svaret blir: Tyst ditt fetto. Som svar på detta ger jag upp. Jag går o lägger mig och planerar nu att gråta mig till sömns. God natt

Ett svar to “Syskonkärlek.”

  1. Men lillen 😥

Kommentera

