Jag trodde att jag kunde..

Det var några år sedan man fick sin första mobil nu och jag minns när jag skulle smsa första gången. Det tog en halv evighet! Lite senare början man behärska även T9 ordlista vilket var grymt. Nu för tiden smsar man ju lite när som helst (eller nej inte när som helst) . Till exempel i bilen, på föreläsning, på jobbet, på bröllopet, på begravning, i duschen, när man badar och NÄR MAN CYKLAR! Jag var helt övertygad om att jag var en av många som faktiskt behärskade att smsa med en hand och cykla samtidigt. Men jag hade uppenbarligen fel!

Igår när jag cyklade hem från exkursionen så cyklade jag på en gata med lite trafik men med lite parkerade bilar utefter vägen. Jag får ett sms. Tar upp mobilen ur fickan och tittar samtidigt framåt och ser att det står en bil en bit fram. Jag svänger ut lite mer i vägen för att kunna svara på smset och ändå cykla. Mina fingrar börjar arbeta på knappsatsen som om de inte gjort något annat. Efter en kort stund tittar jag upp och inser att jag har typ 0,5 m kvar till bilen. Jag hinner inte reagera och kör rakt in i den! Jag svär och tittar mig omkring för att försäkra mig om att ingen har sett mig.  Som tur var cyklade jag inte särskilt snabbt och lyckades hålla kvar mobilen i handen. Men jag lägger snabbt ned den och börjar cykla därifrån i alla fall. Lite längre fram stannar jag upp och parkerar cykeln och skriver klart smset ståendes bredvid den! Tills nu har jag funderat över om den lilla krocken kunde ha något att göra med den där gula fetknoppen jag smakade på på exkursionen som gjorde mig lite illamående. Eller om det faktiskt bara är så att jag inte kan cykla och smsa samtidigt. Det senare är nog det som stämmer bäst!

/Otze

Kommentera

