”Eggburger” eller ”Jag är bög”? You decide.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om detta klipp förutom… WHAT THE FUCK?

Haha underbart! Sen att klippet möjligtvis är fejkat är ju en annan sak, men sjukt roligt. Jag vet inte med er men jag tycker mig höra ”Eggburger” eller ”Jag är är bög” lite nu och då 😉

Imorgon bär det av tillbaka till Sverige och midsommarfirande deluxe nere i Halmstad hos Franz ”Löken” Åberg! I bil från Uppsala åker Skitpåsen, Skitpåsen jr, Otze, Slukarn och Bulldozern, vilket lär bli ett jävla liv och tjöt! Sedan på fredagen, lördagen och möjligen lite ner på vägen ska det supas och svinas ordentligt. Med oss till stugan är:

  • Löken (ägare av stugan)
  • Skitpåsen aka Bajsbryggarn
  • Otze (extra mycket Jan Pillemann till midsommar)
  • Stjärtmesen (tidigare Stjärtman, ännu tidigare Styris)
  • Slukarn (extra törstig)
  • Bulldozern aka Traktorn (eller annat högljutt och röjjigt fordon)
  • Sampe (smeknamn tillkommer efter midsommar)
  • Maria (smeknamn tillkommer efter midsommar)

Som ni kanske märker tycker vi det är sjukt roligt med smeknamn, delvis kommer detta från Otze och delvis från mig själv. Här på Åland går jag under namnen: Peppe eller Papa. Peppe? Papa? Hur fick jag sådana smeknamn? Så här gick det till:

När jag flyttade till Åland som 11-åring tyckte alla det var jätteroligt med mitt efternamn som är Petrone. Tydligen liknar det (namnet, inte jag) en del på korven Pepperoni. Så det blev jag kallad i typ 2 år tills folk vart lata och bara kallade mig Peppe istället som har hängt med upp i vuxen (?) ålder. Papa fick jag genom att nån dum kompis råkade googla mitt efternamn och kom in på en hemsida till en pizzeria som kallade sig själva ”Papa Petrone”. Återigen orkade dom inte säga allt så det utvecklades till Papa.

En gång i höstas efter en hård utekväll satt jag och Slukarn på msn rätt tidigt på förmiddagen, fortfarande fulla, och msna när vi började hitta roliga tyska partylåtar. Jag tror jag nämnde att jag kände mig som ”en påse skit” och det tog inte länge för Otze att få reda på detta senare och började tvärt kalla mig Skitpåsen. En av dom tyska låtarna som spelades mellan mig och Slukarn den förmiddagen/morgonen hade titeln ”Jan Pillemann Otze” och var riktigt röjjig och rolig. En annan gång började Otze gå igång (som så ofta händer) varför ”ostkrokar” inte ska kallas ‘ostkrokar’ utan ”pillirumpanbågar” eftersom fingrarna tydligen luktar som bajs efter man ätit dom. Själva låten ”Jan Pillemann Otze” handlar om någon form av Pillemann som tycker om rumpor. Kopplingen är solklar och anledningen varför jag började kalla Otze för Otze! 😀

Dom andra smeknamnen kan vi ta en annan gång 😉

//Skitpåsen

2 svar to “”Eggburger” eller ”Jag är bög”? You decide.”

  1. Vem är Bulldozern? Å hoppas ni får det gött på västkusten ihop pojkar små. 😉 Puss

  2. Johan (stjärtmesen, stjärtman, styris) Says:

    Det va när jag sa nu ska du få se en riktigt påse med skit när jag o Otze besökte dig när du va bakis och vi skulle på stan

Kommentera

