Otze stör sig på..

HOCKEY VM!!!

Fan vad jag hatar det!! Nu ska ni inte missuppfatta, jag gillar sport i allmänhet och satt och kollade väldigt mycket på t.ex OS när det var tidigare i år. Men igår insåg jag verkligen hur mycket jag hatar ishockey VM. Jag slog på tv:n och på den första kanalen jag kommer till är det friidrott och på nästa kanal är det ishockey. Ok jag köper att dessa två aktiviteter försiggår på olika ställen på jorden, men ändå. Det är typ lika varmt i Tyskland, där VM hålls, som det är här i Sverige nu. Jag tycker att skiten i alla fall borde spelas någonstans där det är kallt och vinter ute eftersom det känns mer som en vintersport då skiten faktiskt spelas på IS!!!!!!!!!!!! Flera tecken på att skiten suger är ju att spelare nobbar VM för att spela färdigt sina fucking jävla NHL matcher. Landslagen har långt ifrån sina bästa spelare med och det är ju trots allt världsmästerskap! Att bli uttagen i ett landslag och representera sitt land ska ju vara en ära och inget man skiter i för att spela klart ett slutspel med sitt klubblag. Det tyder ju på att klubblag prioriteras före landslag, det är fan fel och det beror på att VM spelas varje jävla år så folk har tröttnat på skiten och på att det spelas samtidigt som NHL-slutspelet. SMART!!!!!!! Jämför bara med fotbolls VM.. spelas det samtidigt som Champions League, Premier League, La liga eller Serie A? Nej! Spelas det varje år? Nej! Är de bästa spelarna från respektive land med i fotbolls VM? Ja, eller iaf BETYDLIGT fler än i ishockey VM! Och spelare VILL spela fotbolls VM!

Varför tar de inte bara bort ishockey VM och kallar NHL för ishockey VM istället. Det spelas ju varje år och de bästa spelarna prioriterar ju tydligen detta ändå. Vilket då måste innebära att det bästa laget i världen faktiskt är det som vinner NHL. Nej jag stör mig oerhört på VM och jag har inte sett en enda match och kommer inte göra det heller för att det SUGER!!!!!!!!

/Otze

Ett svar to “Otze stör sig på..”

  1. AMEN!

Kommentera

