Skitpåsen recenserar: Axe anti-hangover schampo

Ush ush… livet är en balans. En balans mellan kvällen före då man har förbannat roligt och morgonen efter då man mår förbannat dåligt. Detta faktum känner nog dom flesta till, i alla fall de flesta som läser denna bloggen. Alla vet också om tricken för att minimera illamåendet dagen efter. Vissa dricker vatten, vissa dricker mjölk. Ibland kanske det slinker ner en och annan anti-bakis brustablett om man nu kommer ihåg det när man vinglat hem från utelivet.

Men vad ni antagligen inte vet om är att det finns en hår- och kroppsprodukt som tydligen ska ta bort bakfyllan… Axe anti-hangover!

Vid första anblick ser detta ut som en slags slamprodukt från någon sjöbotten nära Tjernobyl. Med andra ord ungefär som jag känner mig. Jag trycker ut en klick lysande mirakelsmörja och skrubbar in det överallt. Kanske kommer det ske någon mutation så min snopp blir dubbelt så lång?Då skulle jag i alla fall sluta bli lurade av alla spammail som erbjuder snoppförstoring el natural way. Hursomhelst… Axe anti-hangover shower gel känns helt okej på kroppen, ungefär som en vanlig shower gel… och luktar rätt så gott, ungefär som en vanlig shower gel. Jag börjar undra lite om jag faktiskt har blivit lurad ännu en gång… kanske Axe bara försöker kamma in kapital på naiva och dumma studenter i Uppsala?

Jag tar en titt på baksidan av flaskan… där står det:

AXE anti-hangover with MgO2 brings you back to life – no matter how short the night was.” Jaha? KAFFE FUNKAR BRA FÖR DET! OCH DET ÄR JU FÖR I HELVETE INTE SÖMNBRISTEN SOM FÅR MIG ATT MÅ DÅLIGT. DET ÄR JU ALKOHOLEN FRÅN GÅRDAGEN. Borde stått ”- no matter how much alcohol you drank.”

Och MgO2 då? Magnesium peroxid… som efter lite wikipediande (ja, det är ett verb!) visar sig brytas ner till Magnesium hydroxid (Mg(OH)2). Magnesiumhydroxid används bland annat som en form av laxeringsmedel. Jaha… tack för den Axe… inte nog att er ”secret ingredient” bryts ner i kontakt med vatten (för det finns det ju inte gott om i DUSCHEN??!)… nej jag ska behöva hoppa direkt på toaletten efter duschen?

Nej du AXE… mig lurar du inte! Jag mår lika dåligt efter duschen som jag gjorde före… bara det att jag blir tvungen att ockupera toaletten ett par timmar efter p.g.a. att er shower gel gjort om mina tarmar till någon slags autobahn! När jag äntligen kommit ut ur toaletten lär ju baksmällan försvunnit… eller vänta… aha!

Axe anti-hangover: Bajsa bort bakfyllan!

Jag ger detta showergel 1 av 5 fylleceller. Ettan endast just därför möjligheten för uppskattningsbara mutationer i skrevet finns.

//Skitpåsen

Ett svar to “Skitpåsen recenserar: Axe anti-hangover schampo”

  1. HAHAHAHA FAN VAD BRA!

Kommentera

