Matte = MAT(te)

MATeMATik handlar bara om mat. Som vi alla vet driver ju matematikerna en kiosk på Polacks. Men det är först nu, efter att ha börjat på lite mer avancerad matte som jag förstår varför matematiker har denna märkliga fascination till ätbara saker. Låt mig bevisa detta.

Igår var pubrunda. Fan va gött det var. Fan va vi drack öl. Och fan vad jag älskar att ha en ”rik” brorsa som väljer att ta taxi hem så man slipper gå, haha. Just ja… morsan ringde mig under nationsrundan och frågade hur jag tog hand om brorsan. Hehe. Jag sa att jag ”visade runt honom på de olika studentnationerna och berättade lite om var och en.

Sen att det typ gick ut på att jag sa ”Det här är då Upplands nation… den har… eller vänta… köp en jävla öl istället.” är ju detaljer.

Jag hade iaf delat in grupperna i ”Johannes är bäst” och ”Johannes är coolast”. Styris, som uppenbarligen är homosexuell, döpte om grupperna till ”Johannes kan dra åt helvete!” och ”Johannes är bög!” Jag gick med i gruppen där jag drog åt helvete… och det gjorde jag också! Hah! Där fick du allt, styrisjävel!

Var var jag… just ja… matte… haha. Hursomhelst. Idag hade vi föreläsning om matriser. Eller som jag säger det: MAT RISer. I dessa matriser kan man göra olika saker. Som t.ex. att göra en ”Trans-spenat” eller ”Ko-faktor-expansion”. Man kan göra olika ”operationer” för att få en transpenat. Jag frågade tjejen bredvid om dom nu pratar om könsoperationer. Hon skrattade inte. Jag skrattade. Man ser ganska tydligt att matte handlar om mat. Eller rättare sagt, du är dum i huvudet om du inte kopplar skiten till mat. Eller så var jag fortfarande full på föreläsningen och misstolkade… men det skulle aldrig hända.

För övrigt kommer vi expandera keböl-crew nu till våren. Som det ser ut nu har vi 2 stycken potentiella framtida kebölare:

David ”Krumbuktarn” Höglin
Martin ”Svetsarn” Östberg

Se fram emot fullt normala (nej) tryouts för att komma med i gruppen/sekten/klubben/crewet/livsstilen… eller vafan vi nu är för stollar. Denna snubben skulle t.ex. platsa bra i keböl-crew.

Utöver det kan alla våra fans se fram emot en kebölsittning någon gång i vår. Den kommer bli episk. Vi ska även börja försöka oss på det här med att filma humor. Det kan också bli riktigt bra om vi lyckas genomföra alla våra störda idéer!

Random rolig bild:

//Skitpåsen

2 svar to “Matte = MAT(te)”

  1. "hingsten från lund" Says:

    hur kan Johan är homosexuell INTE vara den största anledningen till varför ni inte ska dra er in i politiken?!!?!?!!?!?!!?!?!

Kommentera

