Ostindieotze!

Jag kom på mig själv häromdagen med att vara exakt som min pappa och för bara några minuter sen gjorde jag det igen! Jag har alltid tyckt att min fars beteende är mycket konstigt men nu gör jag alltså samma sak. Detta lilla beteende har med ost att göra. Så här är det:  Hemma jobbar min mor natt och hon brukar gå till jobbet vid ungefär nio-tiden. När dörren slår igen så reser sig min pappa ur sin position i soffan och går ut i köket. Där tar han fram en lättöl eller en sockerdricka och en hushållsost. Sedan börjar han hyvla upp en jävla hög med ostskivor som han sedan glatt tar med sig in i vardagsrummet och njuter av tillsammans med sin dryck. Jag har frågat varför han gör detta? Om han verkligen tycker det är så gott? Han brukar då le och svara: ”Nej jag äter för åtgångs skull” Häromdagen kom jag alltså på mig själv med att stå och hyvla lite ost till två mackor och när jag gick för att sätta mig i soffan inser jag att jag har två mackor och en hög med ostskivor med mig. INTE OK!

Den enda skillnaden mellan mig och min far i detta läge är att jag inte har någon fru jag måste vänta på ska försvinna till jobbet på kvällen för att kunna göra detta 😀 Så där har ni min lilla oststory. Vad beträffande rubriken så var ju min reccegrupp på mottagningen indien så ja, jag försökte vara rolig 🙂 // Otze!

Ett svar to “Ostindieotze!”

  1. uhm, är det därför du är så förtjust i pillirumpanbågar?

Kommentera

